dinsdag 6 april 2010

zomer

Zoals je zit op de veranda
Zoals je wild de tuin inkijkt
Onbereikbaar voor de ogen van de wereld.
Alleen voor mij


Weetje, ik zie 't af en toe al helemaal voor me.
M'n eigen huisje, m'n eigen stekkie. En dan in de tuin, en daar zit jij.

Zoals je oud lijkt in je wijsheid
Zoals je houdt van de klimop.
Onbevangen als je opkijkt naar een vlinder
Alleen voor mij

En dan komen er allemaal vrienden over en dan eten we gezellig met z'n allen. En jij bent er.
En je blijft ook. Want 't is mijn stekkie, dus je blijft. Want het kan dan allemaal gewoon. En dan drinken we wat, en dan eten we wat. En dan gaan we feesten. En relaxen. Omdat het kan!

Blijf
Blijf zoals nu
Blijf
Blijf zoals nu

Zoals je languit ligt te zonnen
Zoals je bruiner wordt dan ik.
Onbeholpen als je slaapdronken weer opstaat
Alleen voor mij

Ja, jij wordt vast bruiner als ik. Want volgens mij word jij heel snel bruin. En dan gaan we naar het strand. En dan gaat de zon onder, en dan.. oh gut. Net als in de film. Maar het kan allemaal gewoon. En met al onze vrienden en dan is dat het leven.

Blijf
Blijf zoals nu
Blijf
Blijf zoals nu

Blijf zoals nu
Het is te mooi vandaag
Het is te goed vandaag
Het is m'n hele wezen dat zich afvraagt waarom
Het niet altijd zo kan zijn
Het is je schoonheid,
het is je goedheid
Het beste wat gebeuren kan
herken het dan
en blijf
blijf zoals nu
blijf
blijf zoals nu

Ach het is vast allemaal te mooi. En het is zomer, en dan ga je gauw fantaseren over dingen. En over mensen. Over jou bijvoorbeeld. Wie weet..

Zoals je nadenkt over zonlicht
Zoals je altijd bij me kruipt
Onaantastbaar lig je naast me in het donker
Alleen voor mij

Heerlijk he, die zomer. Lekker wegdromen

Blijf
blijf zoals nu

Blof - blijf zoals nu

4 opmerkingen:

Maryn zei

Een half jaartje geleden heb ik Blof zo'n beetje herondekt. Had ze in de 013 gezien en god, dan kom je er weer achter hoe mooie nummers ze hebben! Al beter? xx

Murt zei

ik kom wel bij je wonen hoor, sissie. ik help met de afwas, don't worry. dikgedrukte liefs

Tom zei

Zo snel wordt ik niet bruin hoor!

Grapje Angs, maar ik wil wel graag een keertje langs komen in je huisje:)

Creaholica zei

ik ben zo blij met bløf. nee serieus, ik ben gewoon een echte fan. zo'n fan waarvan je denkt: jezus, waarom kent ze al die teksten? zo'n fan dus. en ik blijf maar genieten, want geef toe.. zulke teksten verdienen dat toch? mooi hoor mooi hoor mooi hoor!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX