maandag 19 januari 2009

kamertje verhuren.

Kamertjes. Daar bestaat het uit. Grote kamers, kleine kamers. Misschien zelfs verdiepingen, maar in ieder geval kamers.
Een groot deel van die kamer is van mij. Mijn kamer. Zo kan ik het noemen. Mijn domein, mijn regels. Je komt er alleen in, als ik je toelaat. Doe ik dat niet, dan kom je er dus niet in. Zo logisch als wat toch?

En dan zijn er nog wat kleine kamertjes. Kamertjes die ik eigenlijk verhuur. Kamertjes die ik laat gebruiken door andere. Die mogen daar plaats nemen.
Sommige nemen een groot gedeelte in beslag, sommige iets minder, maar toch de ruimte.

Zo ook jij. Jij kwam binnen. In mijn kamertje. Je kwam, je zag, je overwon. Zo kan je het wel noemen.
Klop, klop. Wie is daar? Ja jij. Jij was daar. Zo ineens, daar stond je dan, bij het deurtje van dat kamertje. Je keek me aan, het was genoeg, je was binnen.

BINNEN! Ja, inderdaad, zoals in de liedje van meneer Borsato.

Het kamertje werd iets groter. Voor jou. Je nam ruimte in beslag. Aardig wat ruimte. Wat spullen opzij gezet. Ik gaf je ruimte. Misschien af en toe iets teveel. Voor mijn gevoel nam je die ruimte ook. Je trok eigenlijk een beetje in. In dat kamertje. Het werd naarmate de tijd vertrouwt. Vertrouwt voor mij.

En ineens. Weg. Foetsie. Waar je was? Je kamertje was er nog. Maar jij, jij kwam niet meer. Zomaar weg. Zonder iets. Zonder alles. Met niets. Je kamertje was er nog. Jouw kamertje. Jij had een deel. In mijn grote kamer. Mijn huisje, mijn domein.

Ik ben nu bezig. Bezig met het schoonmaken. Schoonmaken van jouw kamer. Jouw kamer ja. Jouw kamer. Jij woonde daar bijna. Jij was daar. Altijd wel. In ieder geval altijd een beetje. Foto's weg, berichtjes weg. Alles moet weg.

Kamertje moet leeg. Moet. Het moet. Er moet weer plaats zijn. Voor een volgende, een andere. Jij moet weg. Dat moet, want anders lukt het niet. Er kunnen er niet twee in dat kamertje wonen. Dat past niet. Te klein. Dat kan niet.

Jij moet weg. Volgende.


Au suivant.

7 opmerkingen:

Lisa zei

Ik weet waar het over gaat. En wat dat betreft ben ik er altijd voor je. =) En nu even zakelijk: suuuuuuper mooi verwoord. Kon ik dat maar.

LA zei

IKVINDJELIEF! vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week. bij jou kan ik ´mn ei´ kwijt, al mn geheimpjes waar ik met iemand over moet praten. daarom ben je lief. maar je bent lief om alles. om de pauzes, om het zingen, om de badminton, om je parijstrui, om alles.

Liefs,
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

Anoniem zei

angela bedankt voor je reactie, heel lief! en netals wat lisa al zei: super mooi verwoord! echt heel goed zeg!
x

Tom zei

Ik weet dan wel niet over wie het gaat, maar ik vind het wel heel mooi, en daardoor weet je wel wáár het over gaat.

xxx

Estelle zei

Zo mooi gezegd!
Je moet weten dat je altijd m'n Cif, Swiffer, Dweil, Mop, Emmer, wattanook mag lenen. I'll be there :)
't komt vast goed!
xxx

...Manon zei

Wooouww Angela. Ik weet bijna niet wat ik er over moet zeggen. Ben er stil van. Zooo mooi geschreven, heel mooi om te lezen.

xxx <3

Anoniem zei

Héél mooi geschreven :)
(je kent mij niet ofzo hoor, ik kwam hier viavia. toffe blog!)