woensdag 5 november 2008

Wat als..

Af en toe vraag je je dingen af. Dingen als "Wat als.." en "Stel nou dat".

Wat als ik een onvoldoende haal voor mijn tentamen? Wat als de pindakaas straks op is? Wat als het licht zo uitvalt? Wat als er geen muziek bestond? Wat als ik morgen ongenezelijk ziek wordt? Wat als..

En zo kan je nog wel doorgaan. Dat soort flarden gaan wel eens door je hoofd. Je hersenen doen soms dingen onbewust. Ineens zit het in je hoofd, en dan kan je je niet meer concentreren op waar je mee bezig was. Het is toch raar, dat je daar onbewust aan gaat denken.

Wat als geel niet geel was? Wat als ik ineens ruzie krijg met een goede vriendin? Wat als ik nooit meer toneel mag spelen? Wat als ik m'n stem kwijt raak? Wat als er geen sokken bestonden? Soms denk je wel eens, wat als ik nu dood ga... waar kom ik dan? Wat is er na dit? Is er überhaupt wel iets? Of besta je dan ineens niet meer? Of is er hierna nog een heel ander leven? Soort second life, maar dan anders? En.. wordt je gemist hier op aarde? Denken er nog mensen aan je? En wie denken er dan aan je?

En zo kan ik echt nog heel lang door filosoferen.

Waarom kunnen sommige mensen wel mooi zingen en andere niet? Waarom zijn er domme en slimme mensen? Waarom worden mensen verliefd? Waarom zijn bananen krom? Waarom kunnen wij niet uit onszelf vliegen? Waarom kan je je eigen familie niet kiezen? Waarom zijn mensen arm? Waarom zijn mensen rijk?

En je kan er gek door worden, om zoveel over dit soort dingen na te denken. Je draait door. Het is nog het enige waar je aan kan denken. Daarom is de afleiding in het leven erg belangrijk. Muziek is heel belangrijk, boeken zijn belangrijk, toneel is belangrijk, vrienden zijn enorm belangrijk. Dus mocht je ooit weer eens over deze dingen nadenken, draai dan niet door, maar ren een rondje en maak wat muziek. Bel een vriend of vriendin en spreek af om iets leuks te doen.

Enjoy life, you only live once

3 opmerkingen:

Lisa zei

IK BEN FAN!

Roos zei

goede gedachten Angs!
ik volg jou
ben sinds vandaag ook op blogspot
heb alleen nog niet veel inspiratie
X!

sophie zei

ik citeer lisa;
IK BEN FAN

(lisa; fanclubje oprichten?)